Τι να προσέξετε στις τροποποιητικές
Εκπνέει η προθεσμία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων (Ε1) στις 15 Ιουλίου, ενώ έκπτωση φόρου μπορούν να διεκδικήσουν όσοι φορολογούμενοι υποβάλουν τη δήλωση την ίδια ημερομηνία.
Υπενθυμίζεται πως ο φόρος μπορεί να εξοφληθεί, είτε εφάπαξ, είτε σε έως οκτώ μηνιαίες δόσεις, με την πρώτη έως Παρασκευή 31 Ιουλίου 2026 και τελευταία δόση στα τέλη Φεβρουαρίου.
Μέχρι στιγμής, έχουν υποβληθεί περίπου 4,7 εκατομμύρια δηλώσεις Ε1 και 770.000 δηλώσεις Ε3 από επαγγελματίες και αγρότες.
Δείτε εδώ τον αναλυτικό οδηγό της ΑΑΔΕ για τη συμπλήρωση του Ε1, με όλους τους κωδικούς που πρέπει να προσέξετε:
Πώς θα διορθώσετε λάθη
Οι φορολογούμενοι έχουν το δικαίωμα να διορθώσουν λάθη ή παραλείψεις στις φορολογικές δηλώσεις μέσω της υποβολής τροποποιητικών στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ.
Η τροποποιητική δήλωση υποβάλλεται χωρίς κυρώσεις, καθώς επέχει θέση αρχικής δήλωσης, εφόσον υποβληθεί μέχρι και την Τετάρτη 15/7/2026.
Πρώτο βήμα είναι ο έλεγχος της προεκκαθαρισμένης δήλωσης που υποβλήθηκε αυτόματα στην ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr), στη διαδρομή Εφαρμογές > Δημοφιλείς Εφαρμογές > Δήλωση ΦΕΦΠ (Ε1-Ε2-Ε3) > Είσοδος στην Εφαρμογή, επιλέγοντας ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΤΟΥΣ 2026, με χρήση των προσωπικών τους κωδικών TaxisNET.
Με την είσοδο του ο φορολογούμενος μπορεί να προσθέσει στοιχεία που είχαν παραλειφθεί, να διορθώσει αριθμητικά δεδομένα ή να συμπληρώσει κωδικούς που επηρεάζουν τον υπολογισμό του φόρου, χωρίς να απαιτείται νέα πλήρης υποβολή της δήλωσης
Σημειώνεται πως φέτος η ΑΑΔΕ προχώρησε στην οριστικοποίηση 889.036 προεκκαθαρισμένων δηλώσεων φόρου εισοδήματος, περίπου 20% περισσότερες από πέρυσι, για 999.523 φυσικά πρόσωπα.
Τι να προσέξετε στις τροποποιητικές
Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται και για τα αναδρομικά του 2024. Η ΑΑΔΕ έχει ανοίξει στην πλατφόρμα myAADE την εφαρμογή για την υποβολή τροποποιητικών δηλώσεων που αφορούν αναδρομικές αποδοχές μισθών και συντάξεων του έτους 2024, με προθεσμία έως τις 31 Δεκεμβρίου 2026.
Τα ποσά αυτά μπορεί να εμφανίζονται στο ενημερωτικό εισοδημάτων του 2026 για τα εισοδήματα του 2025, αλλά πρέπει να δηλωθούν ξεχωριστά στο φορολογικό έτος στο οποίο ανάγονται και όχι στο έτος καταβολής.
- Η προθεσμία για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων λήγει στις 15 Ιουλίου, με δυνατότητα έκπτωσης φόρου για όσους υποβάλουν εγκαίρως.
- Ο φόρος μπορεί να εξοφληθεί εφάπαξ ή σε έως οκτώ μηνιαίες δόσεις, με την πρώτη να λήγει στις 31 Ιουλίου 2026.
- Οι τροποποιητικές δηλώσεις υποβάλλονται χωρίς κυρώσεις μέχρι τις 15 Ιουλίου 2026 και επιτρέπουν τη διόρθωση λαθών.
- Ειδική προσοχή απαιτείται για την υποβολή τροποποιητικών δηλώσεων σχετικά με αναδρομικές αποδοχές του 2024 μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2026.

Δημοφιλή
Θλίψη στο Ηράκλειο για την Ελευθερία που «έφυγε» μόλις στα 37 της χρόνια
Θλίψη στο Ηράκλειο: «Έφυγε» από τη ζωή ο Κωνσταντίνος Αγιομυργιαννάκης σε ηλικία 64 ετών
Τι αλλάζει σε προσλήψεις, αμοιβές και μισθούς από 1η Νοεμβρίου
Τραγωδία στην Χανιά: Άνδρας πήγε στο κοπάδι του και δεν επέστρεψε ποτέ
Κρήτη: Πού θα κοπεί το ρεύμα σήμερα Παρασκευή 9 Οκτωβρίου
Πένθος στο Ηράκλειο για τον Αντώνη Αποστολίδη που «έφυγε» σε ηλικία 53 ετών
Ποιο είναι το βαθύτερο σημείο της θάλασσας γύρω από την Κρήτη και τι υπάρχει εκεί κάτω;
Εορτολόγιο 9 Οκτωβρίου: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα – Μην ξεχάσετε να τους πείτε «χρόνια πολλά»
Τραγωδία στη λεωφόρο Θηβών: Κατέληξαν οι αναβάτες της μοτοσυκλέτας