H ΑΑΔΕ βάζει στο μικροσκόπιο τις συναλλαγές ακόμα και όταν τα ποσά είναι «μικρά»
Οι μεταφορές μικρών χρηματικών ποσών μέσω IRIS αποτελούν πλέον μέρος της καθημερινότητας για χιλιάδες φορολογούμενους.
Το ψηφιακό εργαλείο χρησιμοποιείται για την αποστολή μικροποσών σε φίλους, αλλά και για το «χαρτζιλίκι» προς τα παιδιά.
«Καλό είναι σε κάθε μεταφορά να βάζουμε μία αιτιολογία και για να τη θυμόμαστε στο μέλλον», ανέφερε η φοροτεχνικός Νίκη Βομπιράκη, μιλώντας στην ΕΡΤ.
Όπως σημείωσε, πρέπει να υπάρχει σαφής αιτιολογία στη μεταφορά χρημάτων. Η αναγραφή της αιτίας της συναλλαγής μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα χρήσιμη σε περίπτωση μελλοντικού ελέγχου.
Τι ισχύει για το χαρτζιλίκι
Στην περίπτωση που ένας γονέας δώσει χαρτζιλίκι στο παιδί του ισχύουν τα εξής: Για συνήθη έξοδα διαβίωσης ανηλίκων και φοιτητών έως 25 ετών δεν τίθεται συγκεκριμένο χρηματικό όριο, σύμφωνα με την οδηγία της ΑΑΔΕ που επικαλέστηκε η φοροτεχνικός.
Στις περιπτώσεις αυτές περιλαμβάνονται έξοδα που σχετίζονται με την καθημερινότητα του παιδιού, όπως ενοίκιο φοιτητικής κατοικίας, δίδακτρα, βιβλία, μετακινήσεις και άλλες ανάγκες διαβίωσης.
Για τα ποσά που αφορούν το χαρτζιλίκι ενός ανηλίκου ή φοιτητή έως 25 ετών δεν απαιτείται δήλωση ως δωρεά στο myProperty και δεν υπάρχει συγκεκριμένο χρηματικό όριο για το χαρτζιλίκι.
Το αφορολόγητο των 800.000 ευρώ
Κρίσιμο ρόλο στη φορολόγηση των χρηματικών δωρεών παίζει ο βαθμός συγγένειας μεταξύ αυτού που δίνει και αυτού που λαμβάνει τα χρήματα.
Για την πρώτη κατηγορία συγγένειας προβλέπεται αφορολόγητο όριο 800.000 ευρώ, όταν η δωρεά ή γονική παροχή πραγματοποιείται με τον προβλεπόμενο τραπεζικό τρόπο. Στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, σύζυγοι και πρόσωπα με σύμφωνο συμβίωσης, παιδιά, καθώς και παππούδες και γιαγιάδες προς εγγόνια.
Για ποσά που υπερβαίνουν το αφορολόγητο όριο, εφαρμόζεται φορολογικός συντελεστής 10% επί του υπερβάλλοντος ποσού, σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν στην εκπομπή.
Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται όμως όταν η χρηματική δωρεά δεν πραγματοποιείται μέσω τραπεζικού συστήματος. Στην περίπτωση που δεν ακολουθηθεί η τραπεζική διαδικασία, επιβάλλεται φόρος 10% από το πρώτο ευρώ ακόμη και μεταξύ γονέα και παιδιού, όπως διευκρίνισε η φοροτεχνικός.
Τι ισχύει για μεταφορές μεταξύ αδελφών
Τα αδέλφια υπάγονται στη δεύτερη κατηγορία συγγένειας και οι χρηματικές δωρεές μεταξύ τους φορολογούνται με 20% από το πρώτο ευρώ.
Στη δεύτερη κατηγορία εντάσσονται επίσης άλλες συγγενικές σχέσεις που δεν περιλαμβάνονται στην πρώτη κατηγορία, ενώ στη συνέχεια υπάρχει και η τρίτη κατηγορία.
Για μεταφορές χρημάτων μεταξύ φίλων, γνωστών και λοιπών τρίτων προσώπων ο φόρος ανέρχεται σε 40% από το πρώτο ευρώ, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στην εκπομπή.
cnn.gr
- Οι μεταφορές μικρών ποσών μέσω IRIS γίνονται καθημερινή συνήθεια για πολλούς φορολογούμενους.
- Είναι σημαντικό να αναγράφεται αιτιολογία στις συναλλαγές για μελλοντικούς ελέγχους.
- Τα χαρτζιλίκια προς ανήλικους και φοιτητές δεν απαιτούν συγκεκριμένο όριο ή δήλωση στο myProperty.
- Οι χρηματικές δωρεές φορολογούνται ανάλογα με τη συγγένεια, με αφορολόγητο όριο 800.000 ευρώ για την πρώτη κατηγορία.

Δημοφιλή
Φράγμα Αποσελέμη: Πάνω από 6,6 εκατ. κυβικά νερού από την κακοκαιρία και παράλληλη στήριξη από τον ΟΑΚ στους παραγωγούς!
Ποιο είναι το βαθύτερο σημείο της θάλασσας γύρω από την Κρήτη και τι υπάρχει εκεί κάτω;
Η ζωή γίνεται πολύ καλύτερη για 5 ζώδια μέχρι τις 23 Οκτωβρίου
Νικόλαος Νικολαΐδης στο CRETAONE 102,3: «Χάνουμε εκατομμύρια κυβικά νερού από κακοδιαχείριση και διαρροές»
Μεσαρά: Έκλεισε το Φράγμα Φανερωμένης – Πόσο νερό έχει σήμερα
Κύκλωμα που εξαπατούσε τον ΕΦΚΑ: Αδαμαντίδης, Θώδη, Ηλιάδη, Στανίση και ακόμη 9 τραγουδιστές εμφανίζονταν ως ασφαλισμένοι
Σε έκτακτη ανάγκη Βασιλειές και Σκαλάνι στον Δήμο Ηρακλείου
Θλίψη στο Ηράκλειο: «Έφυγε» ο Γιάννης Ηλιάκης – Πένθος για τη Βαγγελιώ Σχοιναράκη
Γαστρεντερίτιδα στο Ρέθυμνο: 70 περιστατικά σε μία ημέρα – Ψάχνουν την πηγή, ελέγχουν την ύδρευση