Η συνεργάτιδα της Marriott κατέρρευσε αιφνιδίως, αφήνοντας ταξιδιώτες χωρίς δωμάτιο και ξενοδοχεία σε αναστάτωση
Πελάτες ξενοδοχείων σε όλο τον κόσμο εκδιώχθηκαν από τα δωμάτιά τους μετά την αιφνίδια κατάρρευση εταιρείας που συνεργάζεται με τα Marriott.
Η εταιρεία βραχυχρόνιων ενοικιάσεων Sonder ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι σκοπεύει να υποβάλει αίτηση πτώχευσης, μία ημέρα αφότου η Marriott International δήλωσε ότι η συμφωνία χρήσης του ονόματος μεταξύ των δύο εταιρειών έληξε.
Όπως εξηγεί το CNBC, η συμφωνία, που υπογράφηκε τον Αύγουστο του 2024, έδινε τη δυνατότητα για κρατήσεις στα ξενοδοχεία της Sonder μέσω της ιστοσελίδας Bonvoy της Marriott, και θεωρούνταν ευρέως σαν σανίδα σωτηρίας για την εταιρεία με έδρα το Σαν Φρανσίσκο, η οποία αντιμετώπισε οικονομικά προβλήματα κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19 και μετά την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο μέσω συγχώνευσης με SPAC το 2022.
Σε ανακοίνωση που δημοσιεύτηκε την Κυριακή, η Marriott ανέφερε ότι η 20ετής συμφωνία αδειοδότησης «δεν ισχύει πλέον», επικαλούμενη ως αιτία τη «μη τήρηση υποχρεώσεων» από την πλευρά της Sonder.
Από τη μεριά της η Sonder δήλωσε τη Δευτέρα ότι κατέβαλε «εκτενείς προσπάθειες» για να βελτιώσει τα οικονομικά της μετά την ανακοίνωση της Marriott, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Η Τζάνις Σίαρς, προσωρινή διευθύνουσα σύμβουλος της Sonder, δήλωσε ότι τεχνικά προβλήματα ενσωμάτωσης με την ιστοσελίδα Bonvoy της Marriott προκάλεσαν «σημαντικά, απροσδόκητα κόστη ενσωμάτωσης, καθώς και απότομη μείωση των εσόδων». «Είμαστε συντετριμμένοι που φτάσαμε στο σημείο όπου η εκκαθάριση είναι η μόνη βιώσιμη επιλογή», πρόσθεσε η Σίαρς.
Η εταιρεία, που κάποτε είχε χαρακτηριστεί unicorn (σ.σ.: πολύ υψηλής αξίας) και αποτιμήθηκε στα 1,9 δισ. δολάρια κατά την είσοδό της στο χρηματιστήριο, δήλωσε ότι σχεδιάζει να κινήσει διαδικασίες πτώχευσης και στο εξωτερικό.
Η Sonder, η οποία δραστηριοποιείται σε 40 πόλεις παγκοσμίως, παρουσιαζόταν ως συνδυασμός Airbnb και ξενοδοχείου, προσφέροντας μακροχρόνιες διαμονές σε τεχνολογικά εξοπλισμένα ακίνητα, δημοφιλή στους εργαζόμενους εξ’ αποστάσεως. Η εταιρεία λειτουργούσε πολλά ξενοδοχεία μέσω μακροχρόνιων μισθώσεων, ακολουθώντας μια «κεφαλαιουχικά βαριά» στρατηγική που πλέον πολλοί στον χώρο της φιλοξενίας αποφεύγουν.
Πελάτες ξενοδοχείων βρέθηκαν στον δρόμο
Πελάτες των ξενοδοχείων της Sonder αιφνιδιάστηκαν από την είδηση και ορισμένοι υποστήριξαν ότι τους ζητήθηκε να εγκαταλείψουν τα δωμάτιά τους σε λιγότερο από 24 ώρες.
Μία ταξιδιώτισσα, η Connie Yang, είπε στο CNBC ότι είχε προπληρώσει διαμονή στο Sonder Battery Park στη Νέα Υόρκη από 7 έως 17 Νοεμβρίου. Την Κυριακή 9 Νοεμβρίου, έλαβε email που την ενημέρωνε ότι έπρεπε να εκκενώσει το ξενοδοχείο έως τις 9 π.μ. της επόμενης ημέρας, όπως είπε. Σύμφωνα με την ίδια μέλη του προσωπικού της Sonder έκλαιγαν καθώς «δεν ήξεραν τίποτα». Το πρωί της Δευτέρας, «οι άνθρωποι έτρεχαν πανικόβλητοι να φύγουν πριν κλειδώσουν το κτίριο», περιέγραψε και τόνισε: «Τηλεφώνησα στην Marriott και μίλησα με [έναν] προϊστάμενο, ο οποίος είπε ότι δεν τους επιτρεπόταν να μας δώσουν καλύτερες τιμές… ούτε επρόκειτο να μας βρουν δωμάτια». Η ίδια είχε κάνει την κράτηση μέσω της Booking.com και όπως ανέφερε ένας εκπρόσωπος της πλατφόρμας τη διαβεβαίωσε ότι θα λάβει επιστροφή χρημάτων.
Άλλοι ταξιδιώτες μοιράστηκαν τις ιστορίες τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μία χρήστης του TikTok, ονόματι Avery, από το Έντμοντον, μοιράστηκε ένα βίντεο στο οποίο έσερνε τη βαλίτσα της στο χιόνι και έγραφε: «POV, προσπαθώντας να διατηρήσω την ψυχραιμία μου ενώ σέρνω τις αποσκευές μου στον δρόμο, αφού τα Marriott Hotels και Sonder Hotels χώρισαν μια τυχαία Κυριακή και μας είπαν να φύγουμε από το δωμάτιο του ξενοδοχείου που είχαμε κλείσει για άλλες τρεις νύχτες στο Μόντρεαλ».
Ένα άλλο ζευγάρι, έγραψε στο TikTok ότι τους ζητήθηκε να φύγουν από το Sonders στη Νέα Υόρκη που είχαν κάνει κράτηση μέσω του Marriott με λιγότερο από 24 ώρες προειδοποίηση.
Ο Πολ Στρακ, 63χρονος επιχειρηματίας από το Άρκανσας, είπε ότι όταν επέστρεψε στο διαμέρισμά του στο Sonder στη Βοστώνη την Κυριακή, βρήκε όλες τις αποσκευές του στον διάδρομο. «Είχαν χειριστεί όλα τα προσωπικά μας αντικείμενα, είδη προσωπικής υγιεινής, ρούχα, υπολογιστές, ηλεκτρονικά είδη. Μερικά τα έβαλαν σε βαλίτσες και άλλα σε πλαστικές σακούλες. Ήταν αρκετά σοκαριστικό και πολύ απρόσωπο», είπε.
Στη δήλωσή της την Κυριακή η Marriot ανέφερε ότι η «άμεση προτεραιότητα» της «είναι η υποστήριξη των επισκεπτών που διαμένουν αυτήν τη στιγμή στα καταλύματα της Sonder και εκείνων με επερχόμενες κρατήσεις», και πρόσθετε ότι θα επικοινωνήσει με τους επισκέπτες «που έκαναν κράτηση απευθείας μέσω των καναλιών της Marriott».
Σύνοψη άρθρου
- - Η εταιρεία βραχυχρόνιων ενοικιάσεων Sonder ανακοίνωσε πτώχευση, επηρεάζοντας ταξιδιώτες και συνεργαζόμενα ξενοδοχεία Marriott παγκοσμίως.
- - Η κατάρρευση της Sonder άφησε πελάτες χωρίς δωμάτια, με πολλούς να εκδιώκονται αιφνιδίως και χωρίς προειδοποίηση.
- - Η συμφωνία με τη Marriott, που θεωρήθηκε σανίδα σωτηρίας για τη Sonder, τερματίστηκε λόγω μη τήρησης υποχρεώσεων.
- - Η Marriott δήλωσε πως προτεραιότητά της είναι η υποστήριξη των επισκεπτών που επηρεάστηκαν από την κατάσταση.

Δημοφιλή
Θρήνος στη Ροδιά Ηρακλείου: «Έφυγε» ο Θόδωρας Κασαπάκης σε ηλικία 56 ετών
Σοκ και θλίψη για τον θάνατο της 26χρονης Μαρίνας στον ΒΟΑΚ - Ο οδηγός κάνει like στις αναρτήσεις για την αδελφή μου» λέει η οικογένεια
Βορίζια: Γάζωσαν το αυτοκίνητο του γαμπρού του Φανούρη Καργάκη μετά από συμπλοκή σε γλέντι - Βίντεο ντοκουμέντο
Βορίζια: Ταυτοποιήθηκε το άτομο που έβαλε τη βόμβα και ξεκίνησε το μακελειό - Σε ποια οικογένεια ανήκει
Βορίζια: Αυτά ήταν τα τελευταία λόγια της 56χρονης πριν ξεψυχήσει
Ηράκλειο: Τροχαίο ατύχημα στον Αη Γιάννη - Δείτε φωτογραφίες
Η Κρητικοπούλα που «μάγεψε» με τον χορό της - Δείτε το βίντεο
Συνελήφθησαν καθώς τα ελαιόπανα που έκλεψαν είχαν... GPS
Κρήτη: Έφυγε από την ζωή γνωστός Χανιώτης επιχειρηματίας