Ηράκλειο: 27oC
CretaOne Radio 102,3 Δείτε Ζωντανά
Ακούστε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3
Δείτε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3

Πόσο η καφεΐνη δύναται να επηρεάζει την υγεία της καρδιάς

12.08.2025, 18:34

Πως ο καφές «θωρακίζει» την καρδιά

Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα, η καφεΐνη σε καθημερινή βάση, μπορεί να προσφέρει περισσότερα από το να «ξυπνήσει» απλά τον οργανισμό.

Σύμφωνα με τον Δρ. Chaofu Ke, αναπληρωτή καθηγητή επιδημιολογίας και βιοστατιστικής στο Πανεπιστήμιο Soochow στο Suzhou της Κίνας, η μέτρια πρόσληψη καφεΐνης μπορεί να συντελέσει στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρδιομεταβολικής πολυνοσηρότητας, της παρουσίας δηλαδή, τουλάχιστον δύο καρδιομεταβολικών νοσημάτων. Ανάμεσά τους, ο διαβήτης τύπου 2, η στεφανιαία νόσος και το εγκεφαλικό επεισόδιο.

Ως μέτρια ποσότητα, ορίζονται, όπως γράφει η μελέτη που διεξήχθη στο Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism της Endocrine Society, τα τρία φλιτζάνια καφέ ή τσάι την ημέρα.

«Η κατανάλωση καφέ και καφεΐνης μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό προστατευτικό ρόλο σχεδόν σε όλες τις φάσεις της ανάπτυξης της ΚΠ», δήλωσε ο Ke. Οι ερευνητές ανέλυσαν δεδομένα από περίπου 180.000 άτομα της UK Biobank, μιας μεγάλης βιοϊατρικής βάσης δεδομένων. Οι συμμετέχοντες δεν είχαν καρδιομεταβολικά νοσήματα στην αρχή και τα αποτελέσματα αφορούν την κατανάλωση καφεΐνης είτε μέσω καφέ είτε μαύρου ή πράσινου τσαγιού.

Μειωμένος κατά 48,1% ο κίνδυνος εμφάνισης νέας καρδιομεταβολικής πολυνοσηρότητας

Για τους καταναλωτές μέτριας ποσότητας καφεΐνης, τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης νέας καρδιομεταβολικής πολυνοσηρότητας. Ο κίνδυνος ήταν μειωμένος κατά 48,1% εάν έπιναν τρία φλιτζάνια την ημέρα ή κατά 40,7% εάν είχαν 200 έως 300 mg καφεΐνης ημερησίως, σε σύγκριση με τα άτομα που δεν έπιναν καθόλου ή έπιναν λιγότερο από ένα φλιτζάνι, δήλωσε ο Ke.

Η μελέτη επέστησε την προσοχή στο πόσο η καφεΐνη δύναται να επηρεάζει την υγεία της καρδιάς, δήλωσε από τη δική του μεριά, ο Δρ Γκρέγκορι Μάρκους, αναπληρωτής επικεφαλής της καρδιολογίας για την έρευνα και καθηγητής ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας στο Σαν Φρανσίσκο. «Οι παρατηρήσεις αυτές προστίθενται στον αυξανόμενο όγκο στοιχείων που αποδεικνύουν ότι η καφεΐνη και φυσικές ουσίες που περιέχουν καφεΐνη, όπως το τσάι και ο καφές, μπορούν να ενισχύσουν την καρδιαγγειακή υγεία» τόνισε.

Τι δεν γνωρίζουν οι ερευνητές

Την ίδια ώρα, παραμένουν αναπάντητα σημαντικά ερωτήματα όσον αφορά τη σύνδεση της καφεΐνης με την υγεία της καρδιάς, υπογράμμισε ο Μάρκους, εξηγώντας ότι η έρευνα είναι παρατηρητική, οπότε δεν αποδεικνύει άμεσα ότι η καφεΐνη προκαλεί τα οφέλη αυτά, λέγοντας: «Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι, ενώ αυτά τα δεδομένα υποδηλώνουν μια σχέση μεταξύ της καφεΐνης, του τσαγιού και του καφέ και ενός μειωμένου κινδύνου ενός συνδυασμού καρδιαγγειακών παθήσεων, πρέπει να είμαστε προσεκτικοί προτού συμπεράνουμε αληθινά αιτιώδη αποτελέσματα».

Ο Κε τέλος, σημείωσε πως: «Ίσως εκείνοι που είναι πιο πιθανό να καταναλώνουν αυτές τις ουσίες τείνουν επίσης να έχουν πιο υγιεινή διατροφή ή να είναι πιο δραστήριοι σωματικά».

Πηγή: lifo.gr

Προσθέστε το cretaone.gr ως προτιμώμενη πηγή στο Google
πριν από 1 λεπτό
Οικονομία

ΕΛΓΑ: Στους λογαριασμούς των δικαιούχων 6,6 εκατ. ευρώ – Ποιοι παραγωγοί πληρώθηκαν

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 5 λεπτά
Style

Τα ζώδια που παίρνουν πάντα αυτό που θέλουν στη ζωή

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 6 λεπτά
Ηράκλειο

Το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηρακλείου προειδοποιεί για αύριο Παρασκευή 13/8

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 10 λεπτά
Οικονομία

Ένσημα πριν το 2002: Πώς να βρείτε τα χαμένα χρόνια στον ΕΦΚΑ

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 15 λεπτά
Ελλάδα

Ελληνικό ελαιόλαδο: Πτώση 18% στις εξαγωγές λόγω χαμηλών τιμών

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 17 λεπτά
Ελλάδα

Λευκάδα: Τουριστικό σκάφος έπεσε πάνω σε άλλα σκάφη στο λιμάνι – Προσήχθη ο πλοίαρχος από το Λιμενικό

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 18 λεπτά
Κρήτη

Δεκαπενταύγουστος με θυελλώδεις ανέμους στην Κρήτη – Ριπές έως 126 χλμ./ώρα στο Κρητικό

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 22 λεπτά
Κρήτη

Χανιά: «Με έδεσε στην καρέκλα, μου πήρε το τηλέφωνο, κλείδωσε κι έφυγε» – Συγκλονίζει ο ιδιοκτήτης καντίνας μετά τη ληστεία (βίντεο)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 25 λεπτά
Ηράκλειο

Ο ΟΦΗ σήκωσε την κούπα και έφερε «ζεστό» χρήμα στο Ηράκλειο – Ποιοι κέρδισαν από το Super Cup;

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 36 λεπτά
Ελλάδα

Φωτιά ΤΩΡΑ σε αγροτική έκταση στο Ακόντιο Βοιωτίας

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →