Βαρύ πρόστιμο για τους παραβάτες
Πολλοί οδηγοί συγχέονται λίγο πριν εισέλθουν σε έναν κυκλικό κόμβο σχετικά με το ποιος έχει προτεραιότητα. Ωστόσο, ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας είναι σαφής και προβλέπει αυστηρά πρόστιμα για όσους δεν τηρούν τους κανόνες.
Η απάντηση σχεδόν σε κάθε οδηγικό «δίλημμα» βρίσκεται στις σελίδες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, με τις σωστές αποφάσεις που καλούνται να πάρουν οι οδηγοί στους κυκλικούς κόμβους να μην αποτελεί εξαίρεση.
Ο Κ.Ο.Κ. έχει αφιερώσει ένα ολόκληρο άρθρο για τη συμπεριφορά που πρέπει να έχουν οι οδηγοί όταν πλησιάζουν ισόπεδους κόμβους (Άρθρο 30) όλων των τύπων, στους οποίους περιλαμβάνονται φυσικά και οι κυκλικοί.
Πρόκειται για πέντε βασικούς και απλούς κανόνες, με τον σημαντικότερο από όλους να είναι εκείνος που ορίζει ότι προτεραιότητα σε έναν κόμβο έχει το όχημα που έρχεται από δεξιά. Οπότε εφόσον δεν υπάρχει σήμανση που να υποδεικνύει κάτι διαφορετικό (όπως για παράδειγμα η ύπαρξη πινακίδας STOP, όπως φαίνεται και στην φωτογραφία), στην Ελλάδα ο οδηγός που εισέρχεται στον κυκλικό κόμβο έχει προτεραιότητα.
Αναλυτικά, ο Κ.Ο.Κ. αναφέρει:
1. Ο οδηγός που πλησιάζει σε ισόπεδο οδικό κόμβο υποχρεούται να καταβάλλει ιδιαίτερη προσοχή για να μην προκαλέσει επί του κόμβου κίνδυνο ή παρακώλυση της κυκλοφορίας, ρυθμίζοντας την ταχύτητα του οχήματός του, ώστε να μπορεί να διακόψει την πορεία αυτού, για να διέλθουν τα οχήματα που έχουν προτεραιότητα.
2. Ο οδηγός απαγορεύεται να εισέρχεται στον κόμβο, έστω και αν οι τυχόν υπάρχοντες φωτεινοί σηματοδότες το επιτρέπουν, όταν η πυκνότητα της κυκλοφορίας είναι τέτοια ώστε να υποχρεωθεί ενδεχομένως να παραμείνει στη διασταύρωση.
3. Ο οδηγός που έχει εισέλθει στον κόμβο όπου η κυκλοφορία ρυθμίζεται με φωτεινούς σηματοδότες, μπορεί να εξέλθει αυτού και πριν δοθεί το σήμα ελεύθερης κυκλοφορίας προς την κατεύθυνση την οποία θα ακολουθήσει, αν δεν θα παρεμποδιστεί εκ τούτου η διέλευση των λοιπών οχημάτων που χρησιμοποιούν την οδό και κινούνται προς την ανοικτή κατεύθυνση.
4. Στους κόμβους η προτεραιότητα ορίζεται με κατάλληλη σήμανση.
5. Στους κόμβους χωρίς τέτοια σήμανση η προτεραιότητα ανήκει σε αυτόν που έρχεται από τα δεξιά.
6. Οι ενδείξεις των φωτεινών σηματοδοτών κυκλοφορίας υπερισχύουν των ενδείξεων των πινακίδων σήμανσης, οι οποίες καθορίζουν την προτεραιότητα.
Η σήμανση με ρυθμιστικές πινακίδες αφορά το ανάποδο τρίγωνο υποχρεωτικής παραχώρησης προτεραιότητας και το STOP για υποχρεωτική διακοπή πορείας.
Τέλος, σύμφωνα με τον νέο K.O.K., ο οδηγός που παραβαίνει τις διατάξεις του άρθρου 30 τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 350 ευρώ, αλλά και με αφαίρεση της άδειας οδήγησης και των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος για 30 ημέρες.
Πηγή: carandmotor.gr
Σύνοψη άρθρου
- Οι οδηγοί συχνά συγχέονται με την προτεραιότητα στους κυκλικούς κόμβους, αλλά ο ΚΟΚ προβλέπει σαφείς κανόνες και αυστηρά πρόστιμα για παραβάσεις.
- Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας καθορίζει ότι προτεραιότητα σε κυκλικό κόμβο έχει το όχημα που έρχεται από δεξιά, εκτός αν υπάρχει διαφορετική σήμανση.
- Η σήμανση με ρυθμιστικές πινακίδες, όπως το ανάποδο τρίγωνο και το STOP, υπερισχύει των γενικών κανόνων προτεραιότητας.
- Παραβάσεις των διατάξεων του άρθρου 30 του ΚΟΚ επιφέρουν πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 30 ημέρες.
Δημοφιλή
Φονική καραμπόλα τα ξημερώματα - Μία νεκρή και 3 τραυματίες από τη σύγκρουση 4 οχημάτων
Κρήτη: Απίστευτο περιστατικό on air: Έφαγε ξύλο από τον σύζυγο... της επιτέθηκε και η γυναίκα του - Δείτε βίντεο
Σοβαρό τροχαίο ατύχημα στο Ρέθυμνο - Όχημα έπεσε σε γκρεμό
Ποιο γνωστό ξενοδοχείο της Κρήτης βγήκε στο «σφυρί»;
Ηράκλειο: Οπλοστάσιο μέσα στους στάβλους - Χειροπέδες σε δύο κτηνοτρόφους
Έρχονται και άλλες μεταγραφές στη Νέα Δημοκρατία
Κρήτη: Επιχείρηση για την αποσυμφόρηση της Αγυιάς - Έφυγαν οι πρώτοι 200 μετανάστες και ήρθαν άλλοι 200!
Τραγωδία στην Κρήτη: Νεκρός 29χρονος στον Πλακιά - Έπεσε και χτύπησε στο πεζοδρόμιο
Εικόνες σοκ από τη θανατηφόρα καραμπόλα στην Βουλιαγμένης - Πώς έγινε το τραγικό δυστύχημα με 1 νεκρή και 3 τραυματίες