Πότε φορολογούνται
Όροι, κανόνες και παγίδες «κρύβονται» πίσω από τις μεταφορές μέσω IRIS. Για τον λόγο αυτό και για να μην υπάρξουν ούτε επιπλέον χρεώσεις, αλλά ούτε και μπερδέμετα με την ΑΑΔΕ που έχει θέσεις τις εν λόγω μεταφορές στο μικροσκόπιό της, συνίσταται να αναγράφεται η αιτιολογία της κάθε μεταφοράς.
Ένα από τα βασικά ερωτήματα στη χρήση του IRIS είναι το τι ισχύει με τη μεταφορά ποσών από τους γονείς στα παιδιά, ιδίως όταν τα ποσά αυτά χρησιμεύουν και για την πληρωμή ενοικίων και άλλων εξόδων.
Όπως έχει επισημάνει η ΑΑΔΕ και σύμφωνα με την φοροτεχνικό Νίκη Βομπιράκη που μίλησε το πρωί της Δευτέρας στο ΕΡΤnews, όταν το παιδί είναι έως 25 ετών δεν υπάρχει πρόβλημα, όταν τα χρήματα αφορούν:
Ενοίκιο φοιτητικής κατοικίας
Δίδακτρα
Βιβλία
Μετακινήσεις.
Ιδίως για ανήλικο ή φοιτητή έως 25 ετών, τα χρήματα που μεταφέρονται:
Δεν αποτελούν δωρεά
Δεν φορολογούνται
Δεν δηλώνονται στο myProperty
Δεν υπάρχει συγκεκριμένο χρηματικό όριο για το «χαρτζιλίκι».
Πότε απαιτείται myProperty
Η δήλωση γονικής παροχής απαιτείται όταν τα χρήματα δημιουργούν ή ενισχύουν την περιουσία του παιδιού:
Αγορά ακινήτου
Αγορά αυτοκινήτου
Αποταμίευση ή επένδυση
Στις ακόλουθες περιπτώσεις, υποβάλλεται δήλωση στο myProperty, ακόμη και όταν δεν προκύπτει φόρος λόγω του αφορολόγητου των 800.000 ευρώ:
Κεφάλαιο για επιχείρηση
Εξόφληση προσωπικού δανείου
Μεγάλη μεταφορά χωρίς σύνδεση με έξοδα διαβίωσης
Οι φορολογικές κατηγορίες συγγένειας
Α’ κατηγορία
Σύζυγος ή μέρος συμφώνου συμβίωσης
Τέκνα
Παππούς/ γιαγιά προς εγγόνι
Β’ κατηγορία
Αδέλφια
Ανίψια
Εγγόνι προς παππού/ γιαγιά
Δισέγγονα
Γ’ κατηγορία
Μακρινοί συγγενείς
Φίλοι και τρίτα πρόσωπα
Φόρος χρηματικών δωρεών
Α’ κατηγορία (μέσω τράπεζας ή IRIS)
Αφορολόγητο έως 800.000 ευρώ
10% στο υπερβάλλον
Α’ κατηγορία (χωρίς τραπεζική μεραφορά)
10% από το πρώτο ευρώ
Β’ κατηγορία
Φόρος 20% από το πρώτο ευρώ
Γ’ κατηγορία
Φόρος 40% από το πρώτο ευρώ
- Οι μεταφορές χρημάτων μέσω IRIS από γονείς σε παιδιά έως 25 ετών για έξοδα όπως ενοίκιο και δίδακτρα δεν φορολογούνται και δεν δηλώνονται στο myProperty.
- Η δήλωση γονικής παροχής απαιτείται όταν τα χρήματα χρησιμοποιούνται για αγορά περιουσιακών στοιχείων, όπως ακινήτου ή αυτοκινήτου.
- Για μεγάλες μεταφορές που δεν σχετίζονται με έξοδα διαβίωσης, απαιτείται δήλωση στο myProperty, ακόμη και αν δεν υπάρχει φορολογική επιβάρυνση λόγω του αφορολόγητου ορίου.
- Οι χρηματικές δωρεές φορολογούνται ανάλογα με την κατηγορία συγγένειας, με διαφορετικούς συντελεστές για κάθε κατηγορία και με όριο αφορολόγητου για την Α' κατηγορία.

Δημοφιλή
Δάκρυα στον Μοχό για την Πόπη που «έφυγε» πρόωρα στα 45 της χρόνια
Σε έκτακτη ανάγκη Βασιλειές και Σκαλάνι στον Δήμο Ηρακλείου
Η Ειρήνη Μουρτζούκου «έσπασε» το κελί όπου μένει η γιατρός του Γιώργου Μαζωνάκη
Ποιο είναι το βαθύτερο σημείο της θάλασσας γύρω από την Κρήτη και τι υπάρχει εκεί κάτω;
Κύκλωμα που εξαπατούσε τον ΕΦΚΑ: Αδαμαντίδης, Θώδη, Ηλιάδη, Στανίση και ακόμη 9 τραγουδιστές εμφανίζονταν ως ασφαλισμένοι
Προσοχή: Το SMS-παγίδα που αδειάζει τραπεζικούς λογαριασμούς
Γαστρεντερίτιδα στο Ρέθυμνο: 70 περιστατικά σε μία ημέρα – Ψάχνουν την πηγή, ελέγχουν την ύδρευση
Ηράκλειο: Τροχαίο ατύχημα στον Εσταυρωμένο - Τραυματίστηκε μία γυναίκα
Γνωστός Έλληνας ηθοποιός παντρεύτηκε μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας (φώτο)