Ηράκλειο: 26oC

Τι μας είπε το Πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη

27.02.2025, 15:35

Το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη αποκαλύπτει σημαντικά στοιχεία

Άγνωστο καύσιμο προκάλεσε την πυρόσφαιρα, η φωτιά της οποίας είναι η αιτία θανάτου τουλάχιστον 5 ανθρώπων και μάλιστα αυτό το υλικό δεν έχει καταγραφεί ως επίσημο φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας στα Τέμπη . Το πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας των Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη αποκαλύπτει σημαντικά στοιχεία.

Εκτός από το βασικό σημείο του πορίσματος, δηλαδή την απουσία πληροφοριών μείζωνος σημασίας πρωτίστως για την κατανόηση των αιτιών, κυρίως εξαιτίας της μη «ιεροποίησης» του σημείου του εγκλήματος πριν από δύο χρόνια, με ευθύνη της Πολιτείας και των Αρχών, σύμφωνα με τα ευρήματα ένα άγνωστο καύσιμο ενδέχεται να προκάλεσε την πυρόσφαιρα που σκότωσε από 5 έως 7 άτομα. Το υλικό αυτό δεν ήταν καταγεγραμμένο ως επίσημο φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας, γεγονός που έρχεται σε αντίθεση με τις δηλώσεις της Πυροσβεστικής, αλλά και της κυβέρνησης, η οποία υποστήριζε ότι γνώριζε ακριβώς τι μετέφεραν τα τρένα.

«Αυτό που επίσημα μεταφερόταν στο τρένο δεν μπορεί να δικαιολογήσει τη πυρόσφαιρα», είπε ο κ. Accou. Απαντώντας σε ερώτηση για τα έλαια σιλικόνης, είπε: «Πολύ απίθανο τα έλαια σιλικόνης να έπαιξαν βασικό ρόλο στη πυρόσφαιρα και με αυτό συμφωνούν επιπλέον αναλύσεις ειδικών».

Το πόρισμα είναι αποκαλυπτικό και για το θέμα της απόρριψης κρίσιμων στοιχείων της έρευνας μέσα σε τρεις ημέρες. Συγκεκριμένα, αναφέρει ότι αυτή η ενέργεια δεν έγινε κατόπιν εισαγγελικής εντολής και ότι δεν υπήρχε δικαστικός λειτουργός στον χώρο.

Αντίθετα, καταγράφεται η άμεση παρουσία του υφυπουργού παρά τω πρωθυπουργώ, γεγονός που υποδηλώνει κυβερνητική εμπλοκή. Ακολούθησαν το η Αυτό δημιουργεί ένα σοβαρό πολιτικό ζήτημα που απαιτεί είτε πειστικές απαντήσεις είτε παραιτήσεις υψηλόβαθμων στελεχών. Δηλαδή δεν υπήρξε πραγματικός συντονισμός των διαφόρων αρμόδινω και εμπλεκόμενων υπηρεσιών ακόμα και κατά τις διαδικασίες έρευνας και διάσωσης.

Επιπλέον, οι εκπρόσωποι του Οργανισμού επισημαίνουν στο πόρισμά τους πως οι πολιτικές των τελευταίων ετών, ιδιαίτερα λόγω των δημοσιονομικών περιορισμών, είχαν καταστροφικές συνέπειες για τον σιδηρόδρομο, με σοβαρές ελλείψεις στην ασφάλεια. Ως εκ τούτου τονίζουν πως αν είχε υλοποιηθεί στο σύνολό της η σύμβασης 717 για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους θα μπορούσε να είχε αποτραπεί το δυστύχημα! Έτσι τα σιδηροδρομικά ταξίδια στην Ελλάδα θεωρούνται πλέον επισφαλή, ενώ ιδιαίτερη ευθύνη αποδίδεται σε όλες τις κυβερνήσεις για τη μη υλοποίηση της. Ή – προσθέτουμε – την ελλειπή διαπραγμάτευση της εκάστοτε κυβέρνησης με τους Δανειστές – Θεσμούς – Επιτροπεία – Task Force (σ.σ. κατά καιρούς άλλαζε το όνομα για ευνόητους λόγους) και την ανεπάρκεια διαχείρισης του κρατικού προϋπολογισμού, αλλά και σταχυολόγηση των πρταγματικών αναγκών και αντιμετώπιση κινδύνων.

Αναμένονται επίσης τα πορίσματα του ΕΜΠ, καθώς και της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών της ΕΛ.ΑΣ. για τα βίντεο της εμπορικής αμαξοστοιχίας. Όλα τα πορίσματα θα αποσταλούν στον Εφέτη Ανακριτή που χειρίζεται τις έρευνες.

Ως αποτέλεσμα, το ανθρώπινο λάθος δεν μπορούμε να το αποφύγουμε, ειδικά όταν ο Οργανισμός είναι υποστελεχωμένος. Οι ειδικοί έκαναν ιδιαίτερη μνεία στη διαχρονική έλλειψη προσωπικού από το 2010. Όμως δύο χρόνια μετά αρχίζει να σχηματίζεται ψηφιδα – ψηφιδα, πολλά μικρά κομμάτια το ένα δίπλα στο άλλο, μια πρώτη μεγάλη εικόνα ενός ψηφιδωτού για τα αίτια της σύγκρουσης. Και πάλι, η πλήρης αλήθεια παραμένει άγνωστη. Δύο χρόνια εμφανίζεται βίντεο; Προφανώς οι κυβερνήσεις φέρουν ξεκάθαρες ευθύνες, τις οποίες ακόμα και σήμερα δεν έχουν αναλάβει και πρώτοι από όλους όσοι υποστηρίζουν οτι το δυστύχημα κρίθηκε στις εκλογές. Ο κόσμος απαιτεί απαντήσεις και απόδοση ευθυνών, κάτι που αργά ή γρήγορα θα συμβεί στην Δημοκρατία μας.

Advertisment

Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα