Υπέρ του νομοσχεδίου τάχθηκαν οι βουλευτές της ΝΔ
Με τον υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανο Γκίκα, να τονίζει ότι με την παραχώρηση του 67% των μετοχών στον ιδιώτη επενδυτή ο Λιμένας Ηρακλείου, μαζί με την κατασκευή του οδικού άξονα ΒΟΑΚ και με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι θα είναι στοιχεία σημαντικής ανάπτυξης για όλη την Κρήτη και τα κόμματα της αντιπολίτευσης να ασκούν σφοδρή κριτική, ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία το νομοσχέδιο με το οποίο κυρώνεται η σύμβαση παραχώρησης αναφορικά με τη χρήση και εκμετάλλευση ορισμένων χώρων και περιουσιακών στοιχείων εντός του Λιμένα Ηρακλείου.
Απαντώντας στα βασικά σημεία της κριτικής της Αντιπολίτευσης, η οποία σύσσωμη καταψήφισε το νομοσχέδιο, κάνοντας λόγο για “ξεπούλημα“, για πολύ χαμηλό τίμημα, για ζημία του Δημοσίου, για κακές πρακτικές ανταγωνισμού και αδιαφάνεια. Ο κ. Γκίκας, τόνισε ότι από το 2021 το ΤΑΙΠΕΔ ενέκρινε την πρόταση για την πώληση του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου μέσω διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας σύμφωνα με τα προβλεπόμενα. Προεξάρχουσα θέση είχε ο προσυμβατικός έλεγχος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, το οποίο απεφάνθη υπέρ της νομιμότητας της διαδικασίας κι έτσι το ΤΑΙΠΕΔ προχώρησε στη σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών με τον προτιμώμενο επενδυτή. Πρόκειται για την εταιρεία GRIMALDI και Μινωικές Γραμμές Ανώνυμη Ναυτιλιακή. “Η εταιρεία αυτή μέσω της δραστηριοποίησής της από την εξαγορά των Μινωικών Γραμμών είναι γνωστή στην πόλη του Ηρακλείου και όσο και αν αρκετοί από την Αντιπολίτευση εκφράζουν επιφυλάξεις για τη συγκέντρωση στην ίδια εταιρεία των δύο αυτών ιδιοτήτων – τόσο δηλαδή της διαχειρίστριας του Λιμένος όσο και της εκμετάλλευσης βασικών ακτοπλοϊκών συνδέσεων – αποδεικνύεται ότι υπάρχουν οφέλη αυτής της σύμπτωσης, που δεν προέκυψε από κάποιον μυστικό ή προνομιακό τρόπο, αλλά κατόπιν διαγωνιστικής διαδικασίας με την έγκριση όλων των αρμοδίων οργάνων και της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Η προσφορά του συγκεκριμένου επενδυτή ήταν η καλύτερη και για λόγους προάσπισης του δημοσίου συμφέροντος και μόνο, επελέγη αυτή κι όχι κάποια άλλη προσφορά. ‘Άλλωστε, οι προσφορές είναι συγκεκριμένες και προκύπτουν από τους ειδικούς κανόνες της αγοράς και τις δικές της αποτιμήσεις. Και από τις κατατεθείσες και μόνο προσφορές, επιλέγεται η πλέον συμφέρουσα. Οτιδήποτε άλλο παραμένει στη σφαίρα του φανταστικού και δεν μπορεί να αξιολογηθεί” τόνισε ο αρμόδιος υφυπουργός.
Επιπλέον, ανέφερε ότι με τις συμβάσεις αυτές δεν υπάρχει καμία παραχώρηση κυριότητας, “οπότε, όπου ακούγονται αυτές οι κραυγές, οι υπερβολές περί ξεπουλήματος ή παραχώρησης γης ή κυριαρχικών μας δικαιωμάτων είναι ψευδείς”, προσέθεσε και αναφέρθηκε στην συγκεκριμένη παραχώρηση που αφορά μόνον την παραχώρηση χρήσης και εκμετάλλευσης για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, σαράντα χρόνια, συγκεκριμένων και αποκλειστικά προσδιορισμένων εκτάσεων και εγκαταστάσεων του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου. Στο νέο Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου, που το 67% των μετοχών ανήκει στον ιδιώτη και το 33% παραμένει στο Δημόσιο, παραχωρείται συγκεκριμένη περιοχή παραχώρησης, ευρισκόμενη εντός της χερσαίας ζώνης του Λιμένα, όπως περιοριστικά περιγράφεται στη σύμβαση. Στην περιγραφόμενη περιοχή, ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου θα έχει δικαίωμα κατοχής, χρήσης, διαχείρισης, αλλά και συντήρησης, βελτίωσης και εκμετάλλευσης των στοιχείων της παραχώρησης και πραγματοποίησης έργων. “Για όλα τα τελευταία, με τις ειδικές εγγυήσεις της σύμβασης, το ενδιαφέρον του Δημοσίου και το όφελος που προκύπτει είναι προφανές, αφού οι απαιτούμενες επενδύσεις για την ως άνω συνεχή συντήρηση και βελτίωση των υποδομών ενός λιμένα αυτού του μεγέθους και μάλιστα με έντονη δραστηριοποίηση τόσο εμπορική όσο και στον τομέα της κρουαζιέρας, θα ήταν πολύ δύσκολη να γίνει από το κράτος, για να μην πω αδύνατη” σημείωσε ο κ. Γκίκας και προσέθεσε πως το ελληνικό δημόσιο, εξακολουθεί να επιβλέπει το σύνολο των δραστηριοτήτων εντός του Λιμένα Ηρακλείου, καθώς και της χερσαίας και της θαλάσσιας ζώνης αυτού.
Δεδομένου ότι ακούστηκε για ξεπούλημα των “φιλέτων” του κράτους, ο υφυπουργός Ναυτιλίας, αντιπαρέβαλλε το παράδειγμα του Λιμένος Θεσσαλονίκης το οποίο ιδιωτικοποιήθηκε πριν από μερικά χρόνια, και έχει αυξήσει δραστικά τον κύκλο εργασιών του με προφανή οφέλη για το ελληνικό Δημόσιο, με νέες θέσεις εργασίας και για την πόλη της Θεσσαλονίκης, που επιστρέφει στο Δήμο Θεσσαλονίκης και στον Δήμο Μενεμένης 3.100.000 ευρώ περίπου τον χρόνο, σύμφωνα με αυτά τα οποία προβλέπουν οι συμβάσεις παραχώρησης.
Δημοφιλή
Μυστήριο στο Παλαιό Φάληρο: Δείτε φωτογραφία ντοκουμέντο με το κοριτσάκι λίγο πριν βρεθεί νεκρό στην παραλία
Λασίθι: Πρωινός σεισμός αναστάτωσε την Ιεράπετρα
ΑΑΔΕ: Η Εφορία βγάζει σπίτια, χωράφια και αποθήκες στο «σφυρί» από 975 ευρώ - Πλειστηριασμοί και στην Κρήτη
Αυτά τα 3 ζώδια θα χωρίσουν τον Αύγουστο
Βόλος: Χειροπέδες σε γνωστό τραγουδιστή μετά από επεισόδιο με αστυνομικούς
Νέα Υόρκη: Νεαρός μπήκε εντελώς γυμνός στο μετρό - Οι επιβάτες έμειναν με το στόμα ανοιχτό (βίντεο)
Απίστευτο αλλά ελληνικό: Τον πήραν τηλέφωνο από τον ΕΦΚΑ, του είπαν πως είναι νεκρός... και του έκοψαν τη σύνταξη!
Συγκλονίζει η μητέρα της Κυριακής Γρίβα: «Το παιδί βιάστηκε όταν ήταν 2 μηνών έγκυος»
Φρίκη στο Βόλο: Ορφανό από πατέρα και με χρόνιο πρόβλημα υγείας το κοριτσάκι που φωτογράφιζε γυμνό η ίδια του η μάνα