Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
Με διατάξεις του νόμου 5162/2024, προβλέπεται η υποχρεωτική ασφάλιση των επιχειρήσεων, με ετήσια ακαθάριστα έσοδα άνω των 500.000 ευρώ, έναντι φυσικών καταστροφών, ήτοι έναντι δασικής πυρκαγιάς, πλημμύρας και σεισμού.
Οι σχετικές διατάξεις έχουν ως εξής:
Νόμος 5162/2024 – ΦΕΚ Τεύχος Α 198/05.12.2024
Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
Άρθρο 25
Ασφάλιση επιχειρήσεων έναντι φυσικών καταστροφών – Τροποποίηση άρθρου 5 ν. 5116/2024
Στο άρθρο 5 του ν. 5116/2024 (Α΄ 100), περί ασφάλισης μεγάλων επιχειρήσεων έναντι φυσικών καταστροφών, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) στον τίτλο του άρθρου, η λέξη «μεγάλων» διαγράφεται, β) στην παρ. 1, οι λέξεις «άνω των δύο εκατομμυρίων (2.000.000)» αντικαθίστανται από τις λέξεις «άνω των πεντακοσίων χιλιάδων (500.000)», και το άρθρο 5 διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 5
Ασφάλιση επιχειρήσεων έναντι φυσικών καταστροφών
1. Επιχειρήσεις με ετήσια ακαθάριστα έσοδα, κατά το εκάστοτε προηγούμενο φορολογικό έτος, άνω των πεντακοσίων χιλιάδων (500.000) ευρώ, ασφαλίζονται υποχρεωτικά έναντι δασικής πυρκαγιάς, πλημμύρας και σεισμού.
2. Η ασφάλιση καλύπτει κατ’ ελάχιστον τον κίνδυνο από υλικές ζημιές που προκαλούνται από κινδύνους της παρ. 1 στις ιδιόκτητες κτιριακές εγκαταστάσεις, καθώς και σε λοιπά στοιχεία ενεργητικού της επιχείρησης, όπως τον εξοπλισμό, τις πρώτες ύλες, τα εμπορεύματα, τα φορτηγά αυτοκίνητα και αυτοκίνητα επαγγελματικής χρήσης, τα μέσα παραγωγής και τα αποθηκευμένα προϊόντα και για ποσοστό τουλάχιστον εβδομήντα τοις εκατό (70%) της αξίας του συνόλου του παραπάνω ενεργητικού.
3. Εάν δεν τηρηθεί η υποχρέωση του παρόντος, επιβάλλεται αυτοτελές διοικητικό πρόστιμο ύψους δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ στην υπόχρεη επιχείρηση. Η υπόχρεη επιχείρηση οφείλει, εντός τριάντα (30) ημερών από την κοινοποίηση της πράξης επιβολής του προστίμου, να συμμορφωθεί με την υποχρέωση της παρ. 1, διαφορετικά το πρόστιμο επιβάλλεται στο διπλάσιο του αρχικώς επιβληθέντος.
4. Οι υπόχρεες σε ασφάλιση επιχειρήσεις εξαιρούνται από κάθε επιχορήγηση κρατικής αρωγής για υλικές ζημιές στα περιουσιακά στοιχεία της παρ. 2 από την επέλευση των κινδύνων της παρ. 1, συμπεριλαμβανομένης της στεγαστικής συνδρομής.»

Δημοφιλή
Πένθος στο Ηράκλειο για τον Αντώνη Αποστολίδη που «έφυγε» σε ηλικία 53 ετών
Τραγωδία στο Μαλεβίζι: Άνδρας εντοπίστηκε χωρίς τις αισθήσεις του
Ποιο είναι το βαθύτερο σημείο της θάλασσας γύρω από την Κρήτη και τι υπάρχει εκεί κάτω;
Πένθος στον Ζαρό για τον 63χρονο Γιώργο που έφυγε από τη ζωή
Πολιτική «θύελλα» για τις δηλώσεις Ρούμπιο στην Αθήνα
Ρέθυμνο: Πάνω από 300 περιστατικά γαστρεντερίτιδας – «Ανοιχτή επιδημία χωρίς να γνωρίζουμε το παθογόνο»
Ζώδια σήμερα 8 Οκτωβρίου: Τα 3 ζώδια που πρέπει να εμπιστευτούν το ένστικτό τους
Θλίψη στο Ηράκλειο: «Έφυγε» από τη ζωή ο Κωνσταντίνος Αγιομυργιαννάκης σε ηλικία 64 ετών
Επίδομα 400 ευρώ: «Κλείδωσε» η ημερομηνία πληρωμής – Πότε μπαίνει στους λογαριασμούς