Ηράκλειο: 29oC

Διάβασμα: Το κόλπο που βοηθά τα παιδιά με δυσλεξία

02.06.2024, 6:20

Τι δείχνουν τα ευρήματα 

Μια μικρή διόρθωση στην απόσταση μεταξύ των γραμμάτων μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά με δυσλεξία να διαβάζουν πιο εύκολα, υποστηρίζει μια μικρή μελέτη που εξέτασε τις επιδράσεις του πολύ μεγάλου διαστήματος ανάμεσα στα γράμματα όσον αφορά στην ταχύτητα και την ακρίβεια της ανάγνωσης σε παιδιά σχολικής ηλικίας. Τα ευρήματα προστίθενται στον όγκο των ερευνών που αντιπαρατίθενται για το αν τα οπτικά βοηθήματα είναι χρήσιμα για ανθρώπους με δυσλεξία.

Στη νέα αυτή μελέτη, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η προσθήκη επιπλέον απόστασης μεταξύ των γραμμάτων στην εκτύπωση φαίνεται πως καθιστούσε αρκετά πιο εύκολη την ανάγνωση τόσο για τα παιδιά που έπασχαν από δυσλεξία όσο και για τα υπόλοιπα. Συνολικά, τα παιδιά αύξησαν την ταχύτητα ανάγνωσης κατά τη διάρκεια ενός τρίλεπτου τεστ και όσα είχαν δυσλεξία περιόρισαν κάπως τα λάθη τους, ειδικά την παράλειψη λέξεων.

Ωστόσο, το αν η μεγαλύτερη απόσταση των γραμμάτων ή άλλα οπτικά βοηθήματα προκαλούν ουσιαστική διαφορά σε παιδιά με δυσλεξία παραμένει αμφιλεγόμενο. Η νέα μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο Research in Developmental Disabilities, περιελάμβανε 32 παιδιά με δυσλεξία και άλλα 27 χωρίς, τα οποία αντιστοιχίστηκαν σύμφωνα με την ηλικία και τη βαθμολογία του IQ. Οι ερευνητές κάλεσαν κάθε παιδί να διαβάσει δυνατά τέσσερα σύντομα κείμενα -με και χωρίς τη χρήση επιπλέον απόσταση μεταξύ των γραμμάτων, με και χωρίς χρωματικές διαφοροποιήσεις.

Όπως αναδείχθηκε από τα ευρήματα, οι χρωματικές διαφοροποιήσεις δεν επέφεραν καμία διαφορά στην ταχύτητα ανάγνωσης ή στα λάθη, πράγμα που συνέβη με την τακτική της απόστασης των γραμμάτων: Τα παιδιά χωρίς δυσλεξία διάβαζαν κατά 5% ταχύτερα κατά μέσο όρο, με τη βελτίωση να είναι ακόμα μεγαλύτερα στα παιδιά με δυσλεξία, καθώς το ποσοστό βελτίωσης ανήλθε στο 13%.

Επίσης, τα παιδιά με δυσλεξία έτειναν να παραλείπουν λιγότερες λέξεις όταν διάβαζαν το πιο «ευρύχωρο» κείμενο, ενώ καμία επίδραση δεν παρατηρήθηκε σε άλλα αναγνωστικά σφάλματα, όπως μια λάθος λέξη ή προφορά.

«Μία από τις θετικές πτυχές της επιπλέον απόστασης στα γράμματα είναι ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί από όλους και να τους ωφελήσει όλους, χωρίς να απομονώνει τα παιδιά με δυσλεξία», αναφέρει ο επικεφαλής ερευνητής Steven Stagg, λέκτορας της ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Anglia Ruskin.

Ο ίδιος, πάντως, αναγνωρίζει ότι οι θεωρίες που υποδεικνύουν ότι η δυσλεξία περιλαμβάνει προβλήματα οπτικής επεξεργασίας δεν είναι καταληκτικές και σημειώνει ότι τα παιδιά με δυσλεξία συχνά πάσχουν και από αλλά ζητήματα, όπως η ΔΕΠΥ ή μια οφθαλμολογική διαταραχή που λέγεται σύνδρομο Meares-Irlen.

Πηγή: ygeiamou.gr

Διαβάστε επίσης:

πριν από 1 λεπτό
Ελλάδα

Αγρίνιο: Στο νοσοκομείο δύο ανήλικες αδερφές έπειτα από έκρηξη φιάλης υγραερίου

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 3 λεπτά
Πηγαδάκια

Περισσότερα τα μέλη ΔΕΠ από… τους πρωτοετείς φοιτητές!

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 6 λεπτά
Κόσμος

ΗΠΑ: Γονείς κατηγορούν το ChatGPT για την αυτοκτονία του 16χρονου γιου τους και μηνύουν την OpenAI

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 7 λεπτά
Κρήτη

Κρήτη: Η viral μαντινάδα για τον ΟΠΕΚΕΠΕ – Δείτε το βίντεο

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 9 λεπτά
Style

9 στους 10 οδηγούς δεν γνωρίζουν τις λειτουργίες του κλειδιού του αυτοκινήτου

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 11 λεπτά
Κόσμος

Ποια είναι η εμπειρία του ασθενή μετά από 18 μήνες με εμφύτευση εγκεφαλικού τσιπ

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 12 λεπτά
Ηράκλειο

Λαχτάρα για οδηγό στη Μεσαρά – Ο πυροσβεστήρας… έσωσε το φορτηγάκι του (βίντεο)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 18 λεπτά
Αθλητικά

Νίκολιτς: «Δεν χάνεται όλη η σεζόν με έναν αποκλεισμό»

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 27 λεπτά
Κόσμος

Γάζα: Επελαύνει ο ισραηλινός στρατός στη Δυτική Όχθη

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 28 λεπτά
Πολιτική

Τσιάρας: Ξεκινούν οι πληρωμές του ΟΠΕΚΕΠΕ

Διαβάστε περισσότερα