Ηράκλειο: 28oC
CretaOne Radio 102,3 Δείτε Ζωντανά
Ακούστε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3
Δείτε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3

Ποιο είναι το αγαπημένο τρόφιμο της καρδιάς

03.09.2024, 2:20

Δύο μερίδες την εβδομάδα μειώνουν κατά 36% τον καρδιαγγειακό κίνδυνο

Τα ψάρια θεωρούνται το αγαπημένο τρόφιμο για την καρδιά και αυτό δεν είναι τυχαίο. Οι ωφέλειες των ψαριών για την καρδιά τεκμηριώνονται από πολλές επιστημονικές έρευνες και μελέτες, οι οποίες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση ψαριών, ειδικά των λιπαρών, συμβάλλει στην καλή καρδιαγγειακή υγεία.

Τα λιπαρά ψάρια, όπως ο σολομός, το σκουμπρί, οι σαρδέλες και ο τόνος, είναι πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα. Τα ω-3 λιπαρά οξέα είναι απαραίτητα για τον οργανισμό και έχουν ισχυρή αντιφλεγμονώδη δράση, η οποία μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων. Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε στο Journal of the American Medical Association, η κατανάλωση δύο μερίδων λιπαρών ψαριών την εβδομάδα μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων έως και κατά 36% .

Η ίδια έρευνα έδειξε ότι οι άνθρωποι που καταναλώνουν τακτικά ψάρια έχουν σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα τριγλυκεριδίων και υψηλότερα επίπεδα HDL («καλής» χοληστερόλης). Επιπλέον, τα ω-3 λιπαρά οξέα μπορούν να μειώσουν την αρτηριακή πίεση και να βελτιώσουν την αγγειακή λειτουργία, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο καρδιακών προσβολών και εγκεφαλικών επεισοδίων.

Άλλες μελέτες, όπως αυτή που δημοσιεύθηκε στο Circulation, έδειξαν ότι τα ω-3 λιπαρά οξέα από τα ψάρια βοηθούν στη μείωση των αρρυθμιών, οι οποίες μπορεί να οδηγήσουν σε αιφνίδιο καρδιακό θάνατο. Επίσης, τα ψάρια μπορούν να μειώσουν τη φλεγμονή και να βελτιώσουν την ευαισθησία στην ινσουλίνη, γεγονός που μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της αθηροσκλήρωσης.

Συνοψίζοντας, τα ψάρια είναι ένα εξαιρετικό τρόφιμο για την καρδιά, πλούσιο σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα οποία προσφέρουν πολλαπλά οφέλη για την καρδιαγγειακή υγεία. Η τακτική κατανάλωση ψαριών μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων, να βελτιώσει τα επίπεδα χοληστερόλης και να προστατεύσει από καρδιακές αρρυθμίες και φλεγμονές. Για αυτούς τους λόγους, τα ψάρια πρέπει να αποτελούν βασικό στοιχείο μιας υγιεινής διατροφής. 

Πηγή: ygeiamou.gr

Προσθέστε το cretaone.gr ως προτιμώμενη πηγή στο Google
πριν από 2 λεπτά
Κόσμος

Φιλιππίνες: Αναζητούν επιζώντες στα συντρίμμια μετά τα 7.8 Ρίχτερ, στους 37 οι νεκροί (βίντεο)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 3 λεπτά
Ελλάδα

Σφοδρή πρόσκρουση οχήματος στην Κυλλήνη – Μία γυναίκα στο νοσοκομείο

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 3 λεπτά
Πολιτική

Live η ομιλία του Κυριάκου Μητσοτάκη στην εκδήλωση για τα έξι χρόνια gov.gr

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 5 λεπτά
Ηράκλειο

Τροποποίηση Δρομολογίων Express Ηράκλειο – Χανιά – Ηράκλειο

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 8 λεπτά
Ελλάδα

Δίκη Τεμπών: Στο βήμα οι δικηγόροι συγγενών και επιζώντων κατά την 9η συνεδρίαση

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 12 λεπτά
Οικονομία

Υπουργείο Εργασίας: 1.000 πρόσθετες θέσεις εργασίας για Άτομα με Αναπηρία στους ΟΤΑ

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 13 λεπτά
Αθλητικά

Αστέρες των Μουντιάλ που άφησαν το ποδόσφαιρο για άλλες δραστηριότητες…

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 17 λεπτά
Ελλάδα

Δολοφονία στη Ρόδο: «Ήταν πάντα δίπλα του» λένε για τη σχέση δράστη και θύματος

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 17 λεπτά
Αρθρογραφία

Οι 10 ήττες της Τουρκίας από την Ελλάδα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 20 λεπτά
Ελλάδα

Χανιά: Πάνω από 2.500 επισκέπτες έφερε σήμερα η κρουαζιέρα στη Σούδα

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →