Ηράκλειο: 22oC
CretaOne Radio 102,3 Δείτε Ζωντανά
Ακούστε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3
Δείτε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3

Σταυρανθή λαχανικά: «ασπίδα» κατά της ασβεστοποίησης των αρτηριών στις γυναίκες

24.01.2026, 19:42

Μελέτη σε μεσήλικες γυναίκες δείχνει ότι η καθημερινή κατανάλωση μπρόκολου, λάχανου και λαχανάκια Βρυξελλών σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο συσσώρευσης ασβεστίου στις αρτηρίες

Ένας νέος σύμμαχος για την καρδιαγγειακή υγεία των γυναικών αναδεικνύεται μέσα από πρόσφατη έρευνα που διεξήγαγαν η Σχολή Ιατρικών Επιστημών και Επιστημών Υγείας του Πανεπιστημίου ECU και το Πανεπιστήμιο της Δυτικής Αυστραλίας. Τα αποτελέσματα δημοσιεύθηκαν στο British Journal of Nutrition.

Η μελέτη, που βασίστηκε στις διατροφικές συνήθειες 684 μεσήλικων γυναικών στην Αυστραλία, έδειξε ότι τα σταυρανθή λαχανικά – όπως το μπρόκολο, τα λαχανάκια Βρυξελλών και το λάχανο – συνδέονται με μειωμένη συσσώρευση ασβεστίου στις αρτηρίες. Η εναπόθεση ασβεστίου, μαζί με άλλες ουσίες όπως η χοληστερόλη, συμβάλλει στη δημιουργία αθηρωματικής πλάκας, η οποία στενεύει τα αιμοφόρα αγγεία και αυξάνει τον κίνδυνο εμφράγματος ή εγκεφαλικού.

Η επικεφαλής της μελέτης, Δρ Lauren Blekkenhorst, εξηγεί ότι τα αποτελέσματα ενισχύουν προηγούμενα ευρήματα που συσχέτιζαν την υψηλή κατανάλωση σταυρανθών με χαμηλότερο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων. Η νέα έρευνα προσφέρει επιπλέον στοιχεία για τους μηχανισμούς που μπορεί να εξηγούν αυτή τη σχέση.

Ποιος είναι ο ρόλος της βιταμίνης Κ;

Τα σταυρανθή λαχανικά είναι πλούσια σε βιταμίνη Κ, η οποία πιθανολογείται ότι παίζει ρόλο στην αναστολή της ασβεστοποίησης των αρτηριών. Η συγκεκριμένη βιταμίνη φαίνεται να συμβάλλει στη ρύθμιση της εναπόθεσης ασβεστίου στο αγγειακό τοίχωμα, προστατεύοντας έτσι την καρδιά.

Οι γυναίκες που κατανάλωναν περισσότερα από 45 γραμμάρια σταυρανθών λαχανικών καθημερινά (περίπου ¼ φλιτζάνι μπρόκολο στον ατμό ή ½ φλιτζάνι ωμό λάχανο) εμφάνισαν 46% χαμηλότερο κίνδυνο αυξημένης συσσώρευσης ασβεστίου στην αορτή, σε σχέση με όσες έτρωγαν ελάχιστα ή καθόλου.

Παρόλα αυτά, η Δρ Blekkenhorst επισημαίνει ότι δεν αρκεί να βασιστούμε μόνο σε αυτά τα λαχανικά. Η ποικιλία είναι το κλειδί για μια ισορροπημένη διατροφή, γι’ αυτό προτείνει την καθημερινή κατανάλωση διαφορετικών λαχανικών.

Η αντίδραση της Αυστραλιανής Καρδιολογικής Εταιρείας

Το Ίδρυμα Καρδιολογίας της Αυστραλίας χαιρέτισε τη νέα μελέτη, με τη Διευθύντρια Beth Meertens να τονίζει την ανάγκη για περαιτέρω έρευνα, καθώς οι καρδιακές παθήσεις είναι η κύρια αιτία θανάτου στη χώρα. Σύμφωνα με τα στοιχεία, μεγάλο μέρος των περιστατικών (65,5%) σχετίζεται με κακή διατροφή.

Οι διατροφικές οδηγίες για τους Αυστραλούς περιλαμβάνουν τουλάχιστον πέντε μερίδες λαχανικών ημερησίως, μαζί με φρούτα, θαλασσινά, άπαχο κρέας, γαλακτοκομικά και υγιεινά έλαια από ξηρούς καρπούς και σπόρους.

Τέλος, στη μελέτη συμμετείχαν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Flinders, το Πανεπιστήμιο του Σίδνεϊ, το Πανεπιστήμιο της Μινεσότα και το Ινστιτούτο Έρευνας για τη Γήρανση Hinda and Arthur Marcus του Hebrew SeniorLife, που ανήκει στη Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ.

Πηγή:ygeiamou.gr

  • Η κατανάλωση σταυρανθών λαχανικών σχετίζεται με μειωμένη συσσώρευση ασβεστίου στις αρτηρίες των γυναικών.
  • Η βιταμίνη Κ, που περιέχεται στα σταυρανθή λαχανικά, συμβάλλει στην αναστολή της ασβεστοποίησης των αρτηριών.
  • Η καθημερινή κατανάλωση 45 γραμμαρίων σταυρανθών λαχανικών μειώνει τον κίνδυνο ασβεστοποίησης της αορτής κατά 46%.
  • Η ποικιλία στη διατροφή είναι απαραίτητη, παρά τα οφέλη των σταυρανθών λαχανικών.
Προσθέστε το cretaone.gr ως προτιμώμενη πηγή στο Google
πριν από 4 λεπτά
Ελλάδα

Κίνηση προσφοράς από τον Μητροπολίτη Κυθήρων: Διαθέτει την αύξηση του μισθού του για γιατρούς και εκπαιδευτικούς

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 11 λεπτά
Ελλάδα

Λαύριο: Σε εξέλιξη οι έρευνες στο πλοίο μετά απο τηλεφώνημα για βόμβα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 17 λεπτά
Οικονομία

Συντάξεις Ιουλίου: Οι οριστικές ημερομηνίες για όλα τα Ταμεία – Πότε πληρώνονται

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 20 λεπτά
Ελλάδα

Παιδικές κατασκηνώσεις ΔΥΠΑ 2026: Αναρτήθηκαν τα οριστικά αποτελέσματα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 25 λεπτά
Ελλάδα

Voucher έως 150 ευρώ για βιβλία: Ποιοι θα γεμίσουν δωρεάν τη βιβλιοθήκη τους

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 27 λεπτά
Style

Τα 3 ζώδια που αποφεύγουν τις συγκρούσεις με κάθε κόστος

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 32 λεπτά
Κόσμος

Η ΕΕ ανοίγει τον δρόμο για την ένταξη της Ουκρανίας και της Μολδαβίας

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 34 λεπτά
Ελλάδα

Κύκλωμα κοκαΐνης: Η καταγγελία που «έδωσε» τον πρώην ποδοσφαιριστή και τους αστυνομικούς

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 37 λεπτά
Κρήτη

«Σύνδρομο του Κηφισού» από την Κρήτη μέχρι τα Ιωάννινα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 41 λεπτά
Ελλάδα

Ελληνικό: Βίντεο με 21χρονο που έκλεβε καντήλια από νεκροταφείο και συνελήφθη

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →