Ηράκλειο: 27oC
CretaOne Radio 102,3 Δείτε Ζωντανά
Ακούστε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3
Δείτε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3

Υψηλή Χοληστερόλη: Δεν είναι τα λιπαρά ένοχα – Αυτός είναι ο πραγματικός εχθρός

26.11.2024, 23:12

Tι έδειξε νέα μελέτη

Μέχρι σήμερα, η βασική οδηγία σε ασθενείς με οικογενή υπερχοληστερολαιμία ήταν να αποφεύγουν την κατανάλωση κορεσμένων λιπαρών ώστε να κρατούν τη χοληστερόλη τους σε χαμηλότερα επίπεδα, μειώνοντας συνακόλουθα τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Ωστόσο, τα ευρήματα μιας νέας μελέτης που δημοσιεύθηκε στο BMJ Evidence-Based Medicine, μάλλον φέρνουν μια ανατροπή.

Η οικογενής υπερχοληστερολαιμία αποτελεί μια γενετική διαταραχή που αυξάνει τα επίπεδα της χοληστερόλης 2 έως 4 φορές πάνω από τον μέσο όρο. Στις συστάσεις από φορείς Υγείας όπως η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία αναφορικά με τη διατροφή, τρόφιμα ζωικής προέλευσης όπως το κρέας, τα αυγά και το τυρί και επιπρόσθετα το λάδι καρύδας, πρέπει να αποφεύγονται από τους ασθενείς ως υπεύθυνα για την αύξηση της χοληστερόλης.

Εντούτοις, μια διεθνής ομάδα εμπειρογνωμόνων για θέματα διατροφής και καρδιακής υγείας, συμπεριλαμβανομένων πέντε καρδιολόγων, μελετώντας το διατροφικό μοτίβο σε ασθενείς με την εν λόγω πάθηση, διαπίστωσαν έναν ενδιαφέροντα συσχετισμό που δεν αφορά τα λιπαρά. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της μελέτης David Diamond, καθηγητή και ερευνητή καρδιακών παθήσεων στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Φλόριντα, η μελέτη έδειξε πως τα σάκχαρα και όχι τα κορεσμένα λιπαρά αποτελούν τον ουσιαστικό κίνδυνο για την υγεία της καρδιάς.

Κατά τους ερευνητές, μια διατροφή χαμηλής περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες είναι πιο αποτελεσματική για άτομα με αυξημένο κίνδυνο καρδιοπαθειών, όπως οι υπέρβαροι, οι υπερτασικοί και οι διαβητικοί ασθενείς. Τα νέα ευρήματά έρχονται σε συμφωνία με πρόσφατη δημοσίευση του Αμερικανικού Κολλεγίου Καρδιολογίας, η οποία παρείχε ισχυρές ενδείξεις ότι τα τρόφιμα που αυξάνουν το σάκχαρο στο αίμα, όπως το ψωμί, οι πατάτες και τα γλυκά, είναι αυτά που πρέπει να αποφεύγονται.

Πηγή: ygeiamou.gr

Προσθέστε το cretaone.gr ως προτιμώμενη πηγή στο Google
πριν από 4 λεπτά
Ελλάδα

Φωτιά στη Σίβηρη: «Από πτώση δέντρου σε καλώδια ρεύματος ξεκίνησε η φωτιά» – Μαρτυρίες

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 6 λεπτά
Κόσμος

Πέθανε ο Πρίτσαρντ Κολόν σε ηλικία 33 ετών, θρήνος στον κόσμο της πυγμαχίας

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 11 λεπτά
Ελλάδα

Φωτιά στη Σίβηρη: Επίθεση σε συνεργείο του MEGA -Χτύπησαν τη δημοσιογράφο, έσπασαν κινητά, μικρόφωνα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 17 λεπτά
Ελλάδα

Ρίο: Φέρι μποτ έσωσε κολυμβητές που παρασύρθηκαν από τα ισχυρά ρεύματα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 18 λεπτά
Style

Δυσκολίες «τέλος» για 3 ζώδια

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 22 λεπτά
Κρήτη

Χανιά: Επιχείρηση διάσωσης 18χρονου που κινδύνευε στη θάλασσα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 28 λεπτά
Κρήτη

Θλίψη για τον 52χρονο λιμενικό Ιωάννη Μαγριπλή – Το βίντεο-ντοκουμέντο από το «θερμό» επεισόδιο στο Φαρμακονήσι

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 33 λεπτά
Κόσμος

Ο Τραμπ λέει ψέματα για τα Στενά του Ορμούζ, εξακολουθούμε να τα ελέγχουμε, υποστηρίζει το Ιράν

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 39 λεπτά
Ελλάδα

Στο νοσοκομείο Καρύστου 19χρονος και 16χρονος μετά από σοβαρό περιστατικό μέθης

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 42 λεπτά
Ελλάδα

Ενοίκια: Τι αλλάζει στη φορολογία και στους συντελεστές

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →