Ηράκλειο: 27oC
CretaOne Radio 102,3 Δείτε Ζωντανά
Ακούστε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3
Δείτε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3

Καρδιολόγος προειδοποιεί: «Οι άνθρωποι που πίνουν μόνο το πρωί καφέ έχουν μεγαλύτερο προσδόκιμο ζωής»

09.12.2025, 8:48

Η καθημερινή κατανάλωση καφέ σχετίζεται με τη μακροζωία, αλλά μόνο αν ληφθεί υπόψη ο χρόνος κατανάλωσής του, υποστηρίζει γιατρός-καρδιολόγος.

Ο καφές έχει επιβεβαιωθεί ως ένας ισχυρός σύμμαχος για την υγεία και τη μακροζωία. Ένα από τα δυνατά του σημεία είναι η καφεΐνη, η οποία βοηθά το σώμα να λειτουργεί όταν πρέπει. Αλλά η κακώς προγραμματισμένη κατανάλωση καφέ μπορεί να είναι αντιπαραγωγική, προειδοποιεί ο καρδιολόγος Aurelio Rojas, δημοφιλής στα κοινωνικά δίκτυα.

Πότε πίνετε καφέ;

«Μήπως το να πίνεις καφέ αυτή τη στιγμή θα συντομεύσει τη ζωή σου;» ρωτά. Κάποιες ώρες της ημέρας δεν είναι συμβατές με την κατανάλωση καφεΐνης, όχι μόνο επειδή θα μας δυσκολέψει να κοιμηθούμε, αλλά δεν θα έχει τα επιθυμητά μεταβολικά αποτελέσματα.

Ο Rojas αναφέρεται στη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο European Heart Journal, η οποία αποκαλύπτει ότι η κατανάλωση μαύρου καφέ το πρωί μειώνει τον κίνδυνο θανάτου από καρδιακά προβλήματα έως και 31% και τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου κατά 17%.

Η κατανάλωση καφέ καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας βλάπτει

Ωστόσο, αν συνεχίσουμε να καταναλώνουμε καφέ… όλη μέρα, «τα οφέλη εξαφανίζονται», αποκαλύπτει ο Rojas. Η υπόθεση που χρησιμοποιήθηκε από τους ερευνητές είναι ότι η κατανάλωση καφέ το απόγευμα ή το βράδυ αλλάζει τους κιρκάδιους ρυθμούς και αντισταθμίζει τα επίπεδα δύο βασικών ορμονών για την εγρήγορση και την ξεκούραση: τη μελατονίνη και την κορτιζόλη. Αυτό θα αυξήσει τη φλεγμονή χαμηλού βαθμού και την αρτηριακή πίεση, αυξάνοντας τον καρδιαγγειακό κίνδυνο.

«Φαίνεται ότι όσοι πίνουν καφέ μόνο το πρωί, έχουν μεγαλύτερο προσδόκιμο ζωής και μικρότερη πιθανότητα να υποστούν έμφραγμα», αναφέρει ο γιατρός, ο οποίος δηλώνει «έκπληκτος» βλέποντας άτομα στα κοινωνικά δίκτυα να συνιστούν την κατανάλωση απογευματινού καφέ, κάτι που, όπως αναφέρει, πιθανότατα θα αυξήσει το άγχος μας, εμποδίζοντας την ξεκούρασή μας.

«Ας θυμηθούμε ότι ο καφές έχει φανεί ότι έχει ευεργετικά αποτελέσματα για την καρδιαγγειακή υγεία, όπως και για τη μείωση κινδύνου διαβήτη, καθώς και την απώλεια βάρους, χάρη στην ισχυρή αντιοξειδωτική του δράση», υπογραμμίζει στην ανάρτησή του ο καρδιολόγος. Επιπλέον, όσο περίεργο κι αν φαίνεται, αυτά τα ίδια οφέλη μπορούν να τα έχει κάποιος καταναλώνοντας και καφέ χωρίς καφεΐνη, ο οποίος συνιστάται για ασθενείς με υπέρταση.

Προσθέστε το cretaone.gr ως προτιμώμενη πηγή στο Google
πριν από 2 λεπτά
Κρήτη

Χανιά: Νέα βάρκα με μετανάστες στη Γαύδο – 61 άτομα στο νησί

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 3 λεπτά
Κόσμος

Μασσαλία: Νεκρός 17χρονος που εισέπνευσε «αέριο γέλιου» – «Δεν ένιωθε τα πόδια του»

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 10 λεπτά
Πολιτική

ΣΥΡΙΖΑ: «Επιστρέφουμε» – Το νέο σποτ με Δούρου, Πολάκη και Παππά

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 11 λεπτά
Κρήτη

Χανιά: Δύο κρουαζιερόπλοια έφτασαν στη Σούδα με 2.914 επιβάτες – Διανυκτερεύει ξανά το ένα!

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 15 λεπτά
Ελλάδα

Αναπληρωτές: Από την Παρασκευή 14/8 οι δηλώσεις προτίμησης περιοχών

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 16 λεπτά
Πολιτική

Δεσμεύσεις Τσίπρα: Φοροελαφρύνσεις στη μεσαία τάξη και κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 19 λεπτά
Ελλάδα

Σαμοθράκη: Μεγάλη επιχείρηση διάσωσης άνδρα που έπεσε σε δύσβατο σημείο στις Βάθρες

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 20 λεπτά
Κρήτη

Χανιά: Προγραμματισμένες εργασίες κλαδέματος αύριο Παρασκευή

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 22 λεπτά
Κόσμος

Βραζιλία: 24χρονη μαχαίρωσε και σκότωσε 81χρονο ποδηλάτη στην μέση του δρόμου (βίντεο)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 25 λεπτά
Style

Αύγουστος 2026: Τα ζώδια που παίρνουν χρήματα

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →